سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در انتظار ظهور

نقل کرده‏اند که روزى روباهى به گرگى رسید که دنبه‏اى به دندان داشت. گرگ بینوا پس از سه چهار روز گرسنگى کشیدن تازه توانسته بود این غذا را به دست آورد که روباه به او گفت: جناب گرگ، خدا روزى دهنده است؛ خداوند لطف دارد؛ ببین چه گوسفندهایى به این منطقه فرستاده تا تو را غرق نعمت کند و ...! خلاصه، آن قدر از گرگ تعریف کرد که او را فریب داد. در نهایت هم از او پرسید: این چیست که به دست آورده‏اى؟ گرگ دهانش را باز کرد و گفت: دنبه! بازکردن دهان همان و افتادن دنبه از دهان گرگ و فرار کردن روباه همان. پس از آن، هر کس به روباه مى‏رسید و مى‏گفت: در دهانت چه دارى؟ او دندانش را محکم روى دنبه مى‏فشرد و مى‏گفت: «چربى»!

این انسان‏ها از این دسته حیوانات هستند. یعنى اول دیگران را مغرور مى‏کنند و بعد کلاه سرشان مى‏گذارند؛ از مردم تعریف مى‏کنند و بعد آنها را زمین مى‏زنند و همه چیزشان را مى‏گیرند، آن هم به گونه‏اى که خودشان احساس نکنند.

این کار انسان شیطان صفت است؛ مثلًا، کسى که ماشینش فروش نمى‏رود، آن را پیش دلال مى‏برد و او با کلک آن را مى‏فروشد. این خیلى بد است که وقتى مردم خودشان نمى‏توانند سر کسى کلاه بگذارند، مى‏گویند پیش فلانى برویم تا او برایمان بفروشد! هر چند عده‏اى کلاه گذاشتن به سر مردم را زرنگى و کاسبى و اهل معامله بودن مى‏دانند.


+نوشته شده در سه شنبه 90/6/22ساعت 10:4 صبحتوسط سیدمحمدرضا سبحانی نیا | نظرات ( ) |